Zarobki w reklamie

zarobki-w-reklamieW porównaniu z ubiegłym rokiem możemy zaobserwować wzrost zarobków w reklamie i w domach medialnych. Wartości te nie są znaczne, można powiedzieć, że nawet skromne.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR opracowało raport, w którym znajdziemy informacje na temat zarobków w branży marketingu internetowego. Za badanie odpowiadała firma IDEA! Management Consulting oraz Towers Watson Data Services.

Agencje reklamowe

Zarobki w tej branży wzrosły o 1,8%. Śmiało można powiedzieć, że jest to skromny wynik. Według GUS zarobki w przedsiębiorstwach w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosły o 3,5%. Zatem wynagrodzenia w agencjach reklamowych rosną wolniej niż przeciętne. Taka sytuacja budzi zdziwienie, ponieważ akurat ten sektor rośnie w siłę. Wzrost przeciętnej stawki zanotowało 53% stanowisk. Dla 40% płaca spadła, a w 7% pozostała bez zmian.

Domy medialne

W domach medialnych możemy mówić o wzroście rzędu 2,7%. Podwyżki również nie dotyczą wszystkich. 51% badanych odnotowało wzrost swoich pensji. 34% pracowników ma pensje niższe niż rok temu. Natomiast dla 15% zarobki pozostają bez zmian.

Zarobki na poszczególnych stanowiskach w reklamie

W raporcie odnajdziemy także informacje na temat tego, na jakim stanowisku najlepiej pracować w omawianej branży. Są to wynagrodzenia zasadnicze, w których nie jest zawarta premia.

Najwięcej w ciągu ubiegłego roku zarabiali dyrektorzy finansowi (24 tys. zł). Kolejne miejsca zajmują:

  • dyrektorzy ds. obsługi klienta (client service directors: 20 tys. zł)
  • dyrektorzy strategiczni (19,02 tys. zł)
  • dyrektorzy kreatywni (18 tys. zł)

Średnie miesięczne zarobki, które wynosiły powyżej 15 tysięcy otrzymywali zastępcy dyrektorów kreatywnych, group account directorzy (szefowie osób odpowiedzialnych za obsługę poszczególnych klientów), dyrektorzy działów planowania mediów, szefowie działów badań oraz dyrektorzy techniczni i dyrektorzy ds. rozwoju nowych biznesów.

Powyżej 10 tysięcy pensji mieli: szefowie grup kreatywnych, starszy copywriter, dyrektor artystyczny, dyrektor ds. designu, account direktor, menedżera ds. planowania mediów, dyrektor ds. produkcji, dyrektor ds. PR, starszy plannera ds. strategii internetowych, szef działu odpowiedzialnego za wyszukiwarki internetowe, dyrektor administracji i personalny, menedżer ds. IT oraz główny księgowy.

Stawki godzinowe w reklamie

Badaniami zostało także objęte zagadnienie stawek godzinowych. Wyniki badań wskazują, że ich średnia wartość w ciągu roku nie uległa zmianie. 44% stanowisk nie odnotowało żadnych zmian w swojej stawce godzinowej. 37% dotknął spadek zarobków w przeliczeniu na godzinę pracy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *