O czym należy pamiętać pisząc kreatywne CV? Nietypowe Curriculum Vitae kluczem do sukcesu? Przedstawiamy dobre i złe strony kreatywnego CV.
Pisząc CV nie należy ulegać modzie ani aktualnym trendom. Trzeba pamiętać, że najważniejsza jest treść i odpowiednie przygotowanie go pod kątem merytorycznym. Dokumenty aplikacyjne muszą być przejrzyste i czytelne.
Jeśli jednym z głównych wymagań pracodawcy jest kreatywność, to niekonwencjonalne CV może się sprawdzić. Porady, które można znaleźć w internecie powinny być tylko inspiracją. Ważne w takim życiorysie są funkcjonalność i nieszablonowość.
Oto kilka inspiracji i ich plusy i minusy:
Kolorowe CV graficzne – ukazuje twój gust i umiejętność obsługi programów graficznych. Uważaj, żeby forma nie przerosła treści. Pamiętaj, warto dołączyć kopie czarno-białą lub zadbać oto, aby CV nie straciło na jakości po wydrukowaniu.
Prezentacja Power Point – umożliwia pokazanie w ciekawy sposób ścieżki kariery zawodowej. Dzięki wykresom i zdjęciom ułatwia prezentacje własnych sukcesów i osiągnięć. W prezentacji nie powinno używać się specjalnych animacji – można przez to stracić na autentyczności i powadze.
Strona www – świetna możliwość zaprezentowania swoich umiejętności dla osób ubiegających się o posadę grafika, programisty lub copywritera. Jest to dobry pomysł dla osoby z bogatym portfolio.
Video CV – filmik pozwala na nawiązanie kontaktu z odbiorcą, jeśli ubiegasz się o stanowisko w branży HR lub PR, ten typ CV może być dla ciebie. Video pozwala na pokazanie własnej kreatywności i otwartości, udowadnia, że jesteś osobą kontaktową. Takiego CV nie powinny tworzyć osoby peszące się przed kamerą, nielubiące wystąpień publicznych lub mające problem z płynnym wysławianiem się.
Przed rozesłaniem CV, pamiętaj:
- kreatywne CV nie sprawdzi się w każdej branży,
- warto wcześniej zasięgnąć opinii znajomych na temat naszego filmiku czy strony,
- dla bezpieczeństwa dołącz również tradycyjne CV i list motywacyjny,
- zachowaj umiar, bo najważniejsza jest zawsze treść!