Kolejny artykuł z serii: nietypowe zawody. Dzisiaj dowiemy się kim jest trendsetter i jak dokładnie wygląda jego praca.
Kiedy typowe formy reklamy zawodzą, w pogotowiu pojawia się tzw. żywa reklama. Trendsetter to zazwyczaj młoda, przebojowa i atrakcyjna osoba, która ma za zadanie reklamować Musi to jednak robić z umiarem oraz wprowadzić w modę dany artykuł. Musi to być postać otwarta i znająca się na ludziach, by jak najskuteczniej do nich dotrzeć. Trendsetter odwiedza modne kluby przyjeżdżając najnowszym modelem samochodu, ubrany w drogie ubrania oraz posiadający mnóstwo innych gadżetów, które ma wypromować. Oczywiście taka osoba nie może dać się zdemaskować, dlatego naturalność oraz podstawowe techniki aktorskie i manipulacyjne są niezbędne.
Trendsetter zaczepia ludzi, podchodzi i zagaduje. Musi to jednak robić z umiarem i wyczuciem smaku, by jedyne z nim skojarzenia były pozytywne, a ludzie chcieli być tacy jak on i co za tym idzie, mieć każdą jedną rzecz identyczną – od cukierka, którego właśnie próbuje po najnowszy model telefonu. Dlatego też asortyment jest bardzo różnorodny, bo reklamować można wszystko. Dodatkowo trendsetter nie traci kontaktu z nowo poznanymi „klientami” i podtrzymuje z nimi więzi, by efekty były jeszcze lepsze. A my, nieświadomi niczego, kiedy wybierzemy się na zakupy i zobaczymy prezentowane nam produkty automatycznie skojarzymy je z tą niesamowitą osobą i najczęściej się na nie skusimy. Nie jest to jednak jeszcze zbyt popularny zawód na polskim rynku pracy i trudno będzie znaleźć taką propozycję wśród typowych ofert pracy.
Co myślicie o podobnym zawodzie? Uważacie to za udany chwyt marketingowy czy widzicie w tym jedynie niesmaczną zgraję naciągaczy?